LETOŠNÍ SBÍRKA SRDCE DĚTEM JE U KONCE, ZA 12 LET FUNGOVÁNÍ VYNESLA VÍC NEŽ ČTVRT MILIARDY KORUN
Zákazníci Lidlu opět prokázali svou štědrost. Nemocným dětem poputuje celkem 38 milionů korun. Sbírka Srdce dětem, v jejímž rámci si mohli zakoupit samolepky ve tvaru srdíček, se konala ve všech prodejnách Lidlu od pondělí 31. října do neděle 13. listopadu. Za dvanáct let fungování pomohla tisícům nemocných dětí a vynesla neuvěřitelných 285 000 000 Kč. Po zásluze tak letos obhájila první místo v rámci Giving Tuesday jako nejštědřejší veřejná sbírka.
Zákazníci Lidlu opět prokázali svou štědrost. Nemocným dětem poputuje celkem 38 milionů korun. Sbírka Srdce dětem, v jejímž rámci si mohli zakoupit samolepky ve tvaru srdíček, se konala ve všech prodejnách Lidlu od pondělí 31. října do neděle 13. listopadu. Za dvanáct let fungování pomohla tisícům nemocných dětí a vynesla neuvěřitelných 285 000 000 Kč. Po zásluze tak letos obhájila první místo v rámci Giving Tuesday jako nejštědřejší veřejná sbírka.
Sbírka Srdce dětem pomáhá nemocným dětem a jejich rodinám už dvanáctým rokem. Od roku 2010 vynesla celkem 285 000 000 Kč, které posloužily na uhrazení rehabilitačních pobytů, léků a zdravotnických potřeb pro více než sedm tisíc dětí. Podstatnou část tvořil také výtěžek z letošního ročníku ve výši 38 000 000 Kč, díky kterému se celková částka za dvanáctiletou podporu přehoupla přes pomyslnou čtvrtmiliardovou hranici.
„Výsledek letošní sbírky je pro nás jednoznačně úspěchem. Naši zákazníci ukázali, že jim nejsou lhostejné osudy dětí a jejich rodin, které to v životě nemají vůbec jednoduché. Jsme vděční za každou korunu, zvlášť ve stávající nejisté době. Přestože jsme nepokořili loňský rekordní ročník, jsme z vybrané částky skutečně nadšení. Zvlášť když se nám podařilo dosáhnout tak neuvěřitelného výsledku za celou dobu fungování sbírky,“ popsal generální ředitel Lidlu Česká republika Pavel Stratil.
Na sbírce Srdce dětem Lidl již od začátku spolupracuje s obecně prospěšnou společností Život dětem. Díky každoroční sbírce může společnost nemocným dětem a jejich rodinám pomáhat celoročně. Zaměřuje se přitom na pomoc rodinám s těžce nemocnými dětmi, které se potýkají s dětskou mozkovou obrnou, nemocí motýlích křídel, svalovou dystrofií, onkologickými onemocněními, autismem a nejrůznějšími kombinovanými onemocněními. Peníze ze sbírky slouží potřebným na nákup konkrétních pomůcek a léčebných pobytů.
„Upřímně jsme s ohledem na aktuální náročnou a složitou situaci tak vysokou částku ani nečekali. Dojalo nás, kolik lidí dokáže i dnes myslet na druhé, kteří si sami nedokážou pomoci. Děkujeme všem laskavým dárcům, ale také zaměstnancům v prodejnách Lidl. Bez jejich obrovské pomoci a odhodlání by takový úspěch nebyl možný,“ doplňuje ředitelka obecně prospěšné společnosti Život dětem Maria Křepelková.
Velkou motivací bylo pro zaměstnance v prodejnách i to, že je děti, kterým sbírka pomohla, přijely se svými rodinami navštívit. Všichni se tak mohli společně vyfotit přímo v prodejně u plakátu, na kterém je fotografie dítěte s informací o konkrétní pomoci z předchozí sbírky. I zákazníci se tak mohli v průběhu sbírky seznámit s příběhy dětí ze svého regionu, kterým sbírka už pomohla nebo teprve pomůže. Prodejnu v Hustopečích navštívil například pětiletý Matýsek potýkající se s autismem, který díky sbírce získal příspěvek na ABA terapii.
„V sobotu jsme navštívili všechny prodejny. V Mikulově to bylo naprosto úžasné, děkovali nám, že jsme se za nimi přijeli podívat, a předali Matymu velkého medvěda. Vůbec jsme s mužem nechápali a byli jsme z toho tak dojatí. Patří jim rovněž velký dík. Moc děkuji za všechno a nesmírně si vážím vaší práce,“ popsala návštěvu Matýskova maminka Pavla Bölcskei.
Letošní sbírka Srdce dětem zabodovala i v rámci dárcovského hnutí Giving Tuesday. Obhájila totiž loňský úspěch a opět se stala nejštědřejší veřejnou sbírkou. Aktuální ročník sbírky Srdce dětem tak završí oznámení výsledku a zároveň koncert, který je určen speciálně pro rodiny s dětmi, k nimž výtěžek poputuje.
O společnosti Lidl
Společnost Lidl vstoupila na český trh v červnu 2003, kdy otevřela prvních 14 prodejen. V současnosti provozuje síť 305 prodejen, které jsou zásobovány 5 logistickými centry. Filozofie prodeje společnosti Lidl je založena na privátních značkách, které tvoří více než 75 % veškerého sortimentu. Kromě nejvyšší kvality za nejlepší cenu oceňují zákazníci prodejen Lidl také pravidelné tematické týdny s nabídkou potravin a spotřebního zboží, jež není součástí stálého sortimentu. Spotřební zboží nabízí Lidl také ve svém internetovém obchodě Lidl-shop. Společnost Lidl se snaží být ve všech oblastech podnikání maximálně odpovědná vůči svému okolí. V rámci společenské odpovědnosti se Lidl dlouhodobě zaměřuje na podporu dětí, pro něž realizuje různé projekty, například sbírku Srdce dětem či v minulých letech výstavbu Rákosníčkových hřišť.
Více informací naleznete na:
www.lidl.cz
www.twitter.com/lidlcz
www.instagram.com/lidlcz
www.youtube.com/user/LIDLCeskaRepublika